Hva er en effektiv landingsside, og hva bør den inneholde?

Når det gjelder nettsider generelt og landingssider spesielt har vel de fleste av oss som har vært med en stund gjort en god slump av de feilene som kan gjøres? Litt for mye på hjertet og mye å fortelle, men når vi vet hvor kort tid vi har til rådighet for å vekke kundens interesse, er det avgjørende at vi ikke «snakker rundt grøten».

Få frem poenget eller tilbudet som kan gi en umiddelbar konvertering, det er det eneste en landingsside skal gjøre for deg!

Altfor ofte ser vi at landingssider ønsker å fortelle så mye, og derfor blir budskapet om hva sidens hensikt er utydelig. Har du flere budskap eller ønsker flere forskjellige typer respons, bør du heller velge flere landingssider. Spør deg selv og din kontrollgruppe om hva du ønsker med landingssiden er tydelig kommunisert, og at hvilken handling du ønsker fra brukeren er entydig

  • Rent, ryddig og tydelig
  • Husk 1-1-1 regelen for landingssider:
    • Kun 1 call to action
    • Kun 1. tilbud
    • Kun 1. formular.
  • Rydd vekk alle forstyrrende elementer som menyer og bannere på landingssiden.
  • Sørg for at tilbudet innholder noe av reell verdi

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.