Det er viktig å huske på at vi ikke har support på tredjeparts programmer som Outlook, Mac Mail etc. derfor ønsker vi at du skal gå gjennom denne guiden hvis du opplever noe problemer med sending/mottak av e-post.

Vanligvis så er det oppsettet som er problemet, hvis en av våre servere har noe problemer, sier vi gjerne ifra om dette på hjemmesiden/Facebook siden. Der kan du alltid holde deg oppdatert.

Det første du vil gjøre er å kontrollere om oppsettet ditt er riktig.

Dette må du gjøre inn på innstillinger på e-postklienten din.

  • Outlook –> Oppdater e-post innstillingene i Outlook for PC
  • Apple iPhone
  • Apple MAC
  • På telefoner med Android varierer det hvordan oppsettet ser ut, hvis du har problemer med å finne innstillingene på den, kontakt leverandøren av e-postklienten*.

Innkommende server
Tjener: web(nummer**).sircon.net
Port: 993 for IMAP / 995 for POP3
SSL: Ja
Godkjenning: Passord
Brukernavn: [e-postadresse]
Passord: [passord]

Utgående server
Tjener: web(nummer**).sircon.net
Port: 465
SSL: Ja
Godkjenning: Passord
Brukernavn: [e-postadresse]
Passord: [passord]

*Det samme gjelder alle andre e-postklientene som ikke er nevnt her. Ta kontakt med leverandøren av denne i dette tilfellet.

**nummer – dette spørs på hvilken server domenet ditt ligger på, dette kan du sjekke enkelt her hvis du skriver navnet på domenet ditt og ser på det som står under Hostname: Link

 Hvis du har kontrollert oppsettet ditt og du fortsatt ikke får til å sende eller motta e-poster så er det mest sansynligvis blokkering i brannmuren hos oss eller mangel av lagringssplass på webhotellet.

Blokkering i brannmuren.

Denne oppstår hvis du prøver å logge deg inn på cPanel/mail med feil brukernavn/passord for mange ganger.
Løsning: Hvis du har kontrollert oppsettet og alt stemmer, send oss en e-post med navnet på domenet, og IP-adressen som du kan finne her: http://ipadresse.no/ for å få oss til å sjekke blokkeringen/evt. fjerne den og hviteliste.

Mangel av diskplassen på webhotellet.

Dette er enkelt å sjekke ved å prøve å spørre noen andre/sende e-posten fra en annen e-postkonto til seg selv. Du vil få en feilmelding i retur fra Mail Delivery Service med Not enough disk quota inni hvis dette er grunnen.

Løsning: slett noen gamle e-poster eller send oss en e-post om at du ønsker å oppgradere webhotellet ditt.