Vi ser hvor avgjørende internett er blitt for markedsføringen av alle produkter og tjenester idag. Gamle kanaler blir mindre effektive, og det er derfor viktigere enn noen gang å bruke de muligheter internettmediet gir deg i markedsføringen av dine produkter og tjenester.

Nettmarkedsføring

Fremover vil du som næringsdrivende få mindre igjen for pengene ved bruk av tradisjonelle medier. TV blir dyrere, og trykte medier som aviser, fagpresse og reklamefinansierte gratis-magasiner, vil miste mange av sine lesere. Med mobilen i lomma er denne mye lettere å ty til når du vil bli underholdt eller ønsker å tilegne deg kunnskap. Du tar ikke opp et møkkete gammelt blad på venterommet, når du har oppdatert informasjon fra hele verden i lomma.

Mobil

Hvis de mest positive anslag slår til vil mesteparten av internett-trafikken foregår på mobile plattformer som smart-telefoner og nettbrett. Derfor bør man prioritere å tilpasse firmaets nettsted for surfing med mobil. Innholdet tilpasses enheten det surfes med, og informasjonen oppdateres bare et sted.

Sosiale medier

Det er enormt mange forståsegpåere på dette området, og minst like mange villfarne. Vi har opplevd at bedriftsledere kommer til oss og sier: «Markedsekretæren vil at vi skal kutte ut nettsida, og bare henvise til Facebooksiden vår». Mer idiotisk nettstrategi skal du lete lenge etter. For å etablere autoritet og troverdighet, og for å eie ditt eget innhold, trenger du et godt nettsted. Facebook eier nemlig alt innhold på Facebook siden din, og stenger siden hvis du bryter deres regler. Det er allerede betydelig mindre interesse for, og vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook, også i Norge. Facebook er nok kommet for å bli, og vil trolig derfor også i fremtiden være et viktig element i din mediestrategi.

Søkemotorannonsering og konvertering

Å bli funnet via søk hos Google er av helt avgjørende betydning for alle nisjeleverandører. Her har du 2 mulige strategier, eller en kombinasjon av de 2. Du kan kjøpe deg oppmerksomhet med Google Adwords, eller du kan jobbe seriøst med søkemotoroptimalisering. De siste oppdateringen av Googles søkealgoritme vekter «freshness» eller hvor mye nytt som publiseres på nettstedet, samt at nettstedet har høy troverdighet og kvalitet, som sikkerhet, brukervennlighet, lesbarhet, samt nytteverdi. Dette gjør at den som vil komme høyt på organisk søketreff hos Google må levere kvalitativt godt innhold av verdi for sine kunder.

Ønsker du hjelp til å komme igang med Google Adwords, hjelper vi deg gjerne igang.

Mange får enormt mye trafikk til sitt nettsted for siden å oppdage at fluktfrekvensen er kjempehøy. Vi tror at fokus for mange webmarkedsførere og nettredaktører vil bli å tilby mer verdi og innhold på nettstedet, slik at man får besøkende som har faktisk nytte og tillit til den informasjonen nettstedet tilbyr. Med tillit og gjensidig nytte er det mer sannsynlig med konverteringer i form av bestillinger eller henvendelser også.

Nettbutikk

Vi har sagt det lenge, men mange for alvor forstår nå at de ikke kan gå glipp av den meromsetningen en nettbutikk gir. Man vedlikeholder systemer og holder lager, gode bilder skal man også ha. Så med smart integrering og gode betalingsløsninger er ikke dette et stort prosjekt med tungt vedlikehold idag. Bestiller du WordPress med Sircon Express kan du enkelt komme igang med egen nettbutikk. Les mer eller bestill Sircon Express her.

Apps

Den verste hypen rundt Apps for smartmobiler og nettbrett har vel lagt seg. Og det er blitt utviklet et hav av Apps til nyttige og mindre nyttige oppgaver. Men med smart integrering mot gode nettløsninger eller en god nettbutikk, vil dette være en vei du bør vurdere.

Uansett hvilken vei mot fremtiden du velger for ditt nettsted, så har vi kompetansen til å realisere dine idéer. Lykke til med markedsføringen !

Kontakt oss for mer info