Google har gitt oss klare retningslinjer om hva søkemotoroptimalisering for Googles søkemotor handler om, og hvordan dette skal gjøres.

Den komplette guiden fra Google er det eneste du trenger å konsentrere deg om, siden 90% av alle søk etter dine varer og tjenester blir gjort der. Googles dokumentasjon er god, og les gjerne dokumentet her, men på bare 2 minutter trenger du en oppsummering:

Søkemotoroptimaliseringens  ABC:

Struktur og teknisk kvalitet

Snakk aldri med webhotell-leverandører, webutviklere eller designere som ikke vet hva søkemototroptimalisering er! Vi opplever at 80% av trafikken til enkelte kunders nettsteder kommer fra søkemotorer. Hvis din samarbeidspartner ikke skjønner hvilke hensyn han må ta for at Google og andre skal kunne indeksere nettsidenes innhold vil du kunne gå glipp av denne trafikken.

Innhold

Nøkkelord og søkebegreper
Finn ut hvilke nøkkelord eller søkebegreper som er viktige å bli funnet på. Bruk ikke bare ord som er bransjeterminologi. Bruk dagligdagse ord som kundene dine behersker og benytter i søk.

Skriv relevant
Gi nyttig og relevant informasjon om din forretning eller organisasjon på ditt nettsted. Sørg for at tekstene inneholder de nøkkelord og de søkebegrepene som er viktige å bli funnet på. Oppdater innhold regelmessig. Skriv nye artikler, ikke gjenta deg selv.

Innkommende lenker

Tenk på eksterne lenker som referanser. Søker du jobb og har gode referanser vil dine referanser ha større troverdighet enn dine egne uttalelser. Hva andre sier om deg vil alltid veie tyngre enn hva du måtte si om deg selv. Derfor legger Google mye vekt på de eksterne referansene (lenkene). Finner Google en lenke til nettstedet ditt på et nettsted som har høy troverdighet og stor trafikk vil dette øke verdien på lenken.

Det var det vi rakk på 2 minutter. Vil du lese mer finner du mer informasjon i kolonnen til høyre. ->

Lesernes kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

    Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.