Snakk aldri med webhotell-leverandører, webutviklere eller designere som ikke vet hva søkemototroptimalisering er! Vi opplever at 80% av trafikken til enkelte kunders nettsteder kommer fra søkemotorer. Hvis din samarbeidspartner ikke skjønner hvilke hensyn han må ta for at Google og andre skal kunne indeksere nettsidenes innhold vil du kunne gå glipp av denne trafikken.
Nøkkelord og søkebegreper for optimalisering
Finn ut hvilke nøkkelord eller søkebegreper som er viktige å bli funnet på. Bruk ikke bare ord som er bransjeterminologi. Bruk dagligdagse ord som kundene dine behersker og benytter i søk.
Skriv relevant innhold for å optimalisere søket
Gi nyttig og relevant informasjon om din forretning eller organisasjon på ditt nettsted. Sørg for at tekstene inneholder de nøkkelord og de søkebegrepene som er viktige å bli funnet på. Oppdater innhold regelmessig. Skriv nye artikler, ikke gjenta deg selv.
Tenk på eksterne lenker som referanser. Søker du jobb og har gode referanser vil dine referanser ha større troverdighet enn dine egne uttalelser. Hva andre sier om deg vil alltid veie tyngre enn hva du måtte si om deg selv. Derfor legger Google mye vekt på de eksterne referansene (lenkene). Finner Google en lenke til nettstedet ditt på et nettsted som har høy troverdighet og stor trafikk vil dette øke verdien på lenken.
Hvis du vil vite enda mer om dette tema, les vår artikkel om gode tips for SEO her: https://sircon.no/blogg/seo/33-gode-seo-tips/
Du kan også finne alle våre innlegg om denne typen tema på vår blogg https://sircon.no/category/blogg/