YouTube er idag ikke bare størst men også høyest betrodde kanal for filmer, informasjon og underholdning.

Unge mennesker leser ikke aviser, de blokker annonser og de stoler stadig i mindre grad på TV. De statseide kanalene er delvis korrumpert av opplysningsoppgaver pålagt av politikere og de kommersielle i et tøffere marked jager ukritisk etter annonsekronene.

Mediebransjen er forandret for alltid og aldri før har det vært enklere og billigere å nå ut til et bredt publikum så og si uten å bruke penger. Du trenger bare et nettsted, en Facebook side, en YouTube kanal, linkedin og kanskje en Twitterkonto. Alle disse mediene er gratis å benytte, og det er fantastiske resultater man kan oppnå med bare disse gratis kanalene.

Her deler Google mer av sin kunnskap om hva de vet om nettbruk blant unge (millenials) og netthandel i de nordiske landene:

https://www.thinkwithgoogle.com/topics/consumer-behavior-trends.html

https://www.thinkwithgoogle.com/nordics/research/